czwartek, 7 marca 2013

Orzechowe placuszki bezmączne

Wariacje naleśnikowo - placuszkowe to coś, co nigdy mi sie nie znudzi. Uwielbiam testować różne przepisy, ostatnio najbardziej te bez mąki. Orzechowe placuszki mnie zauroczyły! Nie dość, że są bez mąki to jeszcze takie smaczne! Bardzo je lubie i często przygotowuje, zarówno na drugie danie obiadowe jak i na zdrową przekąske, z ulubionymi dodatkami :) Tym razem był to jogurt waniliowy, truskawki i syrop z agawy.
Przepis znalazłam tutaj. Podobno smakują równie dobrze na zimno.
Nie miałam okazji tego sprawdzić, bo u mnie znikają w ekspresowym tempie :)

Składniki (na 12 placuszków):
- 30g orzeszków ziemnych zmielonych w młynku (u mnie nerkowce i migdały)
- 5g siemienia lnianego zmielonego w młynku
- 50g płatków owsianych zmielonych na mąkę
- Jajko
- 40ml mleka
- Łyżka miodu
- Łyżka cukru brązowego, trzcinowego
- Około 2 łyżki oliwy z oliwek

Zmielone składniki mieszamy z jajkiem i mlekiem oraz dodajemy miód i cukier. Patelnię smarujemy oliwą za pomocą pędzla. Na rozgrzany tłuszcz ale niewielki ogień wylewamy po łyżce masy i smażymy po dwie minutki z każdej strony.
Gotowe :)



Smacznego :)

Orzechowa alternatywa mąki

3 komentarze:

  1. Właśnie wróciłam do domu zobaczyłam w podglądzie twój Post i właśnie idę je robić :)
    Dzięki za Pomysł :)

    OdpowiedzUsuń