niedziela, 24 lutego 2013

Babeczki tiramisu

Ahhh... Jakie to były wspaniałe muffinki! Uwielbiam  różne wariacje muffinkowe i dlatego przepis, który znalazłam tutaj od razu przykuł moją uwage.
Co prawda nie są one dietetyczne, ale były zrobione na urodziny mojego chłopa, a myśle że w takie szczególne dni można pozwolić sobie na coś grzesznego :)
Gorąco polecam wszystkim łasuchom!

Muffinki tiramisu
 Składniki:
- 180 g mąki tortowej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/4 szklanki mleka
- laska wanilii
- 60 g masła
- 3 duże jajka
- 3 żółtka
- szklanka cukru
- 1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 30 ml (ok. 1/8 szklanki) likieru amaretto
- 3 łyżki cukru pudru
- 250 g serka mascarpone

Piekarnik nagrzewamy do 160-170 st. C, formę wykładamy papilotkami, mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i solą.
Laskę wanilii przekrawamy na pół i nożem wydrążamy nasionka, które następnie razem z laską umieszczamy w garnuszku z mlekiem, całość podgrzewamy do pojawienia się bąbelków przy krawędzi, po czym zdejmujemy z palnika, usuwamy laskę wanilii i umieszczamy w garnuszku masło, dodajemy amaretto i mieszamy całość do połączenia się składników.
Miksujemy jajka, żółtka i cukier. Miseczkę z miksturą umieszczamy na garnuszku z gotującą się wodą i mieszamy do rozpuszczenia się cukru (ok. 6 min.), następnie jeszcze raz całość miksujemy do momentu, aż masa będzie puchata i jasno żółta (ok.15 min.).
Do masy z jajkami, w trzech partiach ostrożnie dosypujemy mieszankę z mąką i delikatnie mieszamy. Do całość dolewamy w dwóch partiach mieszankę z masłem i mieszamy.
Masę wylewamy do papilotek (ok 3/4 wysokości) i pieczemy 20 min. Wystawiamy do ostygnięcia.
Kawę zalewamy 1/3 szklanki ciepłej wody i dosypujemy łyżkę cukru pudru. Całość mieszamy i wylewamy na wierzch muffinek, odstawiamy do lodówki na ok. 30 min.
Serek mieszamy z cukrem pudrem i wyciskamy na ciasteczka. Posypujemy kakao.
Pychotka ;)



I jeszcze muffinek z kawałkiem tortu który również zrobiłam na te urodziny :)
 Smacznego :)


1 komentarz:

  1. 'na urodziny mojego chlopa' hahahahahahahahah leze haha :D rozwalilaś mnie tym :Da co do muffinek - rob zapas, pekaes odjezdza za godzine to tak za 3 miechy bede :D

    J.

    OdpowiedzUsuń