piątek, 5 kwietnia 2013

Śniadanie "Witaminowa Bomba"




Jak już pewnie wszyscy wiedzą, to owsianka została okrzyknięta najzdrowszym śniadaniem świata. Na pewno jest zdrowa, nie ulega to wątpliwości. Ale czy najzdrowsza na świecie? 
No nie wiem, nie jestem dietetykiem..
Moim skromnym zdaniem, zdrowsze jest śniadanie, które zawiera dużo różnych, wartościowych warzyw. 
Np. często jadam jajko na miękko i do tego chleb żytni z lekkim twarożkiem, natką pietruszki, pomidorem lub rzodkiewką i jakimiś kiełkami. Do tego prawdziwe kakao na domowym mleku roślinnym z syropem z agawy. 
Wydaje mi się, że to jest właśnie pełnowartościowe śniadanie.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, muszę powiedzieć, że absolutnie nie jestem przeciwniczką owsianki. Lubię ją i często jadam z najróżniejszymi dodatkami. Polemizowałabym jedynie na temat jej cudownych walorów zdrowotnych. 
Swoją drogą, osobiście czuję przesyt owsianek na durszlaku. 
Jak przeglądam sobie przepisy to ciągle widzę pełno różnych przepisów na owsianki. Zastanawiam się, kiedy to się w końcu skończy :D
Zdaję sobie sprawę, że wiele osób strzeli teraz tzw. focha na mnie i narażam się strasznie, poprzez wyrażeniem tej opinii, ponieważ bardzo duża część blogerów wrzuca często u siebie właśnie owsianki.
Jednak, mimo wszystko ja nie boję się własnego zdania i nie zraża mnie wizja krytyki. 
Jestem też ciekawa co wy sądzicie na ten temat.
Ale przejdźmy w końcu do dzisiejszego śniadania...
Otóż dziś proponuję, według mnie, jedno z najzdrowszych śniadań jakie tylko można zjeść. Można tutaj dowolnie kombinować, w zależności od tego ile czasu posiadamy rano. 
Niezależnie od tego jak mało mamy czasu, to śniadanie i tak będzie super zdrowe :)
Wykorzystałam tutaj liście rzodkiewki. Jak już niektórzy wiedzą, same liście mają o wiele więcej witamin i minerałów niż same bulwy, więc wstyd je wyrzucać. Więcej informacji tutaj

Omlet śniadaniowy
Składniki:
- 2 jajka
- sól, pieprz
- oliwa do smażenia

Prawdziwy omlet powinien zawierać same jajka i nic więcej. Pamiętajcie aby nie ubijać jajek, tylko wymieszać je na jednolitą konsystencję. Dodajemy przyprawy i wrzucamy na patelnię z niewielką ilością oliwy. Smażymy z obu stron na rumiano (bardzo delikatnie przewracamy).

Twarożek
Składniki:
- pół opakowania lekkiego serka wiejskiego
- 5 rzodkiewek
- natka pietruszki (według uznania)

Rzodkiewkę i natkę kroimy drobno, wrzucamy do serka i dokładnie mieszamy.

Pasta z liści rzodkiewki
Składniki:
- pęczek liści rzodkiewki
- pół pęczka natki pietruszki
- łyżka oliwy z oliwek
- 2 łyżki wody
- 3 łyżki pestek słonecznika
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz

Wszystkie składniki wrzucamy do malaksera, czy blendera i mielimy na gładką masę.

I teraz kiedy mamy dużo czasu, np. w niedzielę, smarujemy naszego omleta twarożkiem i składamy na pół. Do tego kromka chleba z naszą pastą i mamy turbo zdrowe śniadanie :D
Natomiast jeśli rano bardzo nam się spieszy do pracy, wystarczy zjeść dwie kromki chleba z naszą pastą i śniadanie będzie również bardzo zdrowe oraz dostarczy nam wielu cennych witamin i minerałów.
Ja swoją pastę przechowuję w lodówce przez ok. 3 dni. Doskonale smakuje, kiedy położymy na nią pokrojone w plasterki jajko. Można również dodać pokrojone w kostkę jajko, bezpośrednio do naszej pasty. Nie musimy rano myć i kroić różnych warzyw na kanapki. Zapewniam was, że taka pasta jest o wiele, wiele zdrowsza niż kanapka z różnymi warzywami, jakich najczęściej się używa.
Warto też wspomnieć o natce pietruszki, która znajduje się również w tej paście. Gorąco polecam ten artykuł. Można tam dowiedzieć się jak wiele cennych właściwości posiada natka :)

Ufff... Jeżeli przeczytaliście to wszystko to gratuluję :) Mam nadzieję, że spodobało wam się moje dzisiejsze śniadanie i stanie się ono w jakiś sposób źródłem inspiracji do eksperymentowania.
Osobiście lubię notki blogerów z różnymi informacjami o jedzeniu bo zawsze można się dowiedzieć czegoś nowego i ważnego. 
Więc postanowiłam też się trochę dziś rozpisać :)



 Ufff...jeżeli przeczytaliście to wszystko to gratuluję :) Mam nadzieję, że spodobało wam się moje dzisiejsze śniadanie i stanie się ono w jakiś sposób źródłem inspiracji do eksperymentowania ze śniadaniami.
Smacznego :)



8 komentarzy:

  1. Mialas mi zrobić omlet to sobie pojechalas:-\.

    J.

    OdpowiedzUsuń
  2. to musisz sobie zrobić! masz teraz przepis :) ale przecież ty jajek nie jesz tak w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinienem takie listki jeść bo mam podwyższone trójglicerydy.
    Oczywiście więcej sportu a tu zima i zima jak u ruskich- diewiać
    miesiacy zima a patom to leto i leto- aż kurwa 3 miesiące.
    AK.

    OdpowiedzUsuń
  4. podwyższony cholesterol i trójglicerydy mogą być też skutkiem stresu. także relax! i na jajka trzeba wtedy uważać. oczywiście trzeba je jeść bo są bardzo zdrowe ale z rozsądkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do jajek to ostatnio słyszeliśmy,że spokojnie można ich jeść sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sniadanie to wazny posilek wiec najwazniejsze, zeby nam smakowal, a przy tym jeszcze byl zdrowy:-) Ja lubie zmieniac sniadania - raz oowsianka, potem chlebek z jakas pasta - mysle, ze tak jest najzdrowiej i roznorodnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z apetytem zjadłabym takie śniadanie, szczególnie przekonuje mnie ten twarożek z serka wiejskiego! Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajnie wygląda ta Twoja bomba witaminowa :)) dla mnie super!
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń